Bolyh

A WikiFur wikiből

A Bolyh egy Facebook csoport, Galamb Úr, Tunguszka, Tanathy, Zelus Celsitudo adminisztrációjában, alapítója Mw. A csoport 2013/07/15-án 75 taggal rendelkezett. 2016/08/27-én 241 tagot számol, napi szinten átlagosan 110 aktív taggal.

Bolyh - Magyar Furry
Futrinkabajusz.png

© Mw

Alapítva 2013.04.07
Weboldal https://www.facebook.com/groups/bolyh
Adminisztrátorok
Alapító Mw Hemingway
Admin Galamb Úr, Tunguszka, Tanathy, Zelus Celsitudo,

Történelem[szerkesztés]

Nyávogós kezdetek[szerkesztés]

A HunPaws csoporttal kapcsolatos balhék után a közösségi oldalon további kisebb klikkek alapultak kevés aktivitással. Mw passzív jelenlétének köszönhetően bekerült néhányba ezek közül. így az egyik elhagyatott 32 fős csoportot teljesen átalakított egyedüli adminként. A csoport a kezdeti aktivitásában és döntő alapelvek kialakításában a polloknak volt nagy szerepük.

Galambdiktatúra[szerkesztés]

2014.12.15-től választások alapján Galamb Úr került adminisztrátori pozícióba Mw jóváhagyásával, majd lemondásával. Galamb Úr beválasztotta RG-t is adminnak. Az akkori felállás elért célja a közösségi tevékenységek fellendítése, valamint az évek alatt keletkezett klikkek felé való nyitás volt. Végül az admini felállás ismét változott. RG lekerül a posztról, míg Mw ismét admin lett.

A reformok kora[szerkesztés]

2016.03.18-ára Mw és Galamb Úr mellé Kelpi, Tanathy és Tunguszka kerültek vezetői pozícióba. Céljuk az alapelvek újragondolása, illetve a magas létszám miatt egy épkézláb szabályzat megfogalmazása. A Facebookos furry közösség mögött ilyenkorra megjelent egy erős, összetartó mag, akiknek köszönhetően egyre gyakoribbak lettek a társcsoportok aktivitásai, a találkozók megtartása, illetve az ötletek megvalósítása. 2016.04.03-ára Mw és Kelpi lemondott az admini pozícióról. A megmaradt 3 adminból álló vezetőség (Galamb Úr, Tanathy, Tunguszka) számos további platformon is kínál lehetőséget a csoport érdeklődés-specifikus kiterjesztésére. 2016.06.08-án az adminok közösen megszavazták Zelus Celsitudo személyében a negyedik admint.

Szerkezet[szerkesztés]

A Bolyh egy olyan zárt magyar furry Facebook csoport, melyben lehetőség adódik megismerkedni a szubkultúrával, illetve kapcsolatot teremteni a hazai furry- illetve furry iránt érdeklődők között. Élőben és online, igény szerint. Ezek alapján az elvek alapján a következő lépések történtek:

Belépés[szerkesztés]

A csoport színvonalát nagyban meghatározza az, hogy az adminok hogyan választanak be. A csoport leírásának megfelelően, egy admin keresi meg a jelentkezőt. Elsődleges feladata bemutatni a csoport működését (amit 2016 közepéig "őrszem"-nek hívtak). Ezt személyre szabva viszont szeretné valamennyire megismerni az új tagokat egy kötetlen beszélgetés formájában. (Eredetileg, a feladata az altfiókok, illetve a problémásnak ígérkező tagok szűrése volt). Mostanra bármelyik újonnan jelentkezőnek lehetősége van részt venni a közösségben a visszavonásig (lásd Szabályzat), amennyiben az admin semmilyen indokoltan durvább kivetnivalót nem lát a beválasztás folyamata során. Egyszerű feltételei vannak: "Legyél furry, vagy érdeklődj a téma iránt, tudj rendesen kommunikálni, értsd amit leírnak neked és a kompromittáló tartalmat tudd a helyén kezelni".

Tagság[szerkesztés]

Aktivitásra vonatkozóan nincs külön szabályzat. A tagok kezdőlépésként bemutatkozhatnak, ezzel könnyítve az ismerkedést. A társcsoportokba és egyéb platformokra, valamint közös chates beszélgetésekbe való belépés szintén minden tag számára elérhető. Általánosságban elmondható, hogy a csoport 2%-os súrlódás mellett növekvő létszámmal bír.

Szabályzat[szerkesztés]

Probléma vagy dráma esetében bárki fordulhat az adminokhoz megoldásért és segítségért. Amennyiben nem látszik közreműködés jele a tagoknak egymással, vagy az adminokkal, úgy az adminok kénytelenek lesznek tartalmak és/vagy tagok eltávolítására. Többféle eljárás van: A figyelmeztetés, a büntetés, és a ban. A szabályzat csak az alap erkölcsi normákat fekteti le, de megfogalmazása szükségszerű volt, mert erre lehet hivatkozni az esetleges moderációs eljárás során. A szabályzat előtt egy általános etikett létezett

Társcsoportok[szerkesztés]

Mw a 2015. év végi felmérésben rámutatott, hogy a Bolyh csoportot a főbb irányelvei alapján valamennyiben korlátozza a bejegyzések témáit. Ezt kompenzálva, kialakultak érdeklődés-specifikus társcsoportok, melybe minden csoportbeli tag szabadon jelentkezhet. A bekerülés feltétele, illetve a referens adminok listája megtalálható a Files fül alatti dokumentumban a csoporton belül.

Konferenciák[szerkesztés]

Woaf (2014.10.16) felvetése után a csoport kiegészült néhány másik platformbeli kommunikációs csatornával, amelyek mind bizonyos témák szerint (Játék, rajz, szerepjáték, ismerkedés) alapultak meg. Mostanra számtalan formában megtalálható, főleg a Skype, Telegram és Google+ felületein.

Találkozók[szerkesztés]

Bolyh tali[szerkesztés]

Jelenleg számos tag főszervezésében levő furmeetek, rendezvények, suitwalkok, melyek évi 3-6 alkalommal kerülnek megszervezésre.

Bolyh találkozókra az ország minden tájáról jönnek, kizárólag a csoport tagjai lehetnek meghívottak a rendezvényre.

A talikon programok, versenyek kerülnek meghirdetésre. Igénybevételük fakultatív minden esetben.

A részvétel ingyenes. Helybérléseknél történik áregyeztetés az esemény leírásában. A szervezők elsődleges szempontja a minél olcsóbb/minden igényt kielégítő helyválasztás, előkészület.

Kabalaállat[szerkesztés]

Az első Bolyh banner

A Bolyh kabalája Futrinka. Nevét szavazás alapján Lycangel adta, kinézetét Aci és Mw találta ki. Kinézete megtalálható az első banneren.